onsdag 22 november 2017

Julskyltfönster - 17 del1

 En del av julskyltningen klar   .Årets tema Sammet  i den här delen av fönstret 

 Sammet  mönstrat och enfärgat i olika skepnader  är ju trenden nr 1 nu 

 Grå och petroleum 

 Finland 100 år är följande dels tema  ,skogen is och frost . Metalleffekterna har kommit tillbaka i tygerna 


 Mina islyktor ,ja inte behöver dom vara av is  på loppis hittade jag billiga frostade skålar  nu när det finns led belysning så är det fixat och klart .Tips, man kan ju ha dom ute också  dom smälter inte 
 Tomtar gjorde jag av träkulor och trä ringar som finns i alla storlekar i min butik 

 Finlands flagga är ju med en blå spets blev en del av flaggan 


 Skogs skiften kallar jag det här tyget

 Snö, is och frost 




 En gran jag gjorde av blåbärsris Limmade röda pärlor som lingon  dom vita kottarna är återanvändning från ifjol 



 Fiffig liten julklapp läppstift med nålar  

 Pärlor och glitterpulver 

 Sammet 
Hoppas jag får resten av fönstren färdiga imorgon det är inte så mycket kvar  ,men 15 meter fönster kräver fantasi  ,särskilt då man gör det trettiförsta julfönstret  ,det har ju inte varit så stort från början men  det är lite att fundera över .
Välkommen in och fynda vi har ju den här veckan alla byxor  - 15 %  ,nyheter har också kommit idag men bilderna kommer imorgon .Julgardiner finns ännu i mängder ! Välkommen Annette

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar