fredag 11 oktober 2013

Ny Tilda och gardinkappa

En ny Tilda har sett dagens ljus,ur det senaste Tilda häftet .Jag har inte använt original tyger utan av dom som finns i min affär .Vingarna gjorde jag av dunband ,skridskorna metalltråd ,vitt fleece till pälsen  mm .Det som var svårt med den här modellen var att armar och händer var onödigt smala svåra att vända ,man kan gärna göra dom bredare.

Skridskorna sydde jag remmar på 

 t

 

 En vacker modell att göra

 En ny gardinkappa på metervara  har  blivit färdig från vår  produktion

Brun-vit med mellanspets och uddspets 

4 kommentarer:

  1. En så söt Thilda

    SvaraRadera
  2. Men så söt, kanske dags för mig att prova på att sy en Thilda framöver, Kairn

    SvaraRadera
  3. Tildadockorna är ju hur underbara som helst. Vad fin du gjort :). Och en jättefin gardinkappa. Kommer att passa bra med pepparkaksbrunt till jul.

    Ha en fin helg!
    Kram från Maria

    SvaraRadera
  4. http://vindsromantik.blogspot.se/

    Såå fin... du har verkligen fått till det "lilla" extra på Tilde.

    Kram Margaretha

    SvaraRadera