måndag 30 september 2013

Gardinarrangemang

Satte upp nya gardiner idag  ,tänkte visa några tips hur man kan få ett fönster att bli större  ,fönstermåttet på det här  är nu 120 cm

 Vi har lagt stången utanför fönstret lika mycket som vädringsluckan är på andra sidan  På så vis får man sidogardinen en bit utanför fönstret och man får mera ljusinsläpp.Nu har jag satt upp en 120 cm rullhissgardin  på en kardborrbandstång  som finns under mormorstången som har med ringar för fingerkrokar

Så här är resultatet

 Gardintyget är ett linnetyg med broderade blad

 hissgardinen är linnebeige

 I vardagsrummet som ligger i samma rum som föregående  har jag  dom samma gardinerna som ifjol vita med vita björkstammar (syns inte så bra i dagljus )


 -kronan i vardagsrummet har jag gjort av en gammal oljelampstomme  som jag målat vit ,borrat hål och satt i äkta kristallprismor (finns till salu i affären)

 Så glittrar det i äkta kristall


Jag brukar ha ljus på plattformen  men den här dagen var det solljus
-kanske fick ni lite inspiration ,Annette

3 kommentarer:

  1. Så vackert! Alltid fräscht med ljusa färger...även om jag personligen alltid inreder färgglatt. Vet du, vi har alltid längre gardinstång än fönster för jag vill inte täcka för mina fönster, behöver så mycket ljus jag någonsin kan få in. Numera har jag ofta bara en kappa också istället för två. Men någon gardin vill man gärna ha, det blir ju mera ombonat så.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Har du något tips på gardiner till ett stort fönster? Har problem med köksfönstret som är rektangulärt..

    SvaraRadera
  3. Att förstora fönstren genom att förlänga gardinstängerna har jag länge tänkt på att göra, det är bara det att det är ogjort.... Nu ser jag ju hur snyggt det ser ut hos dig, så nu så...

    SvaraRadera