söndag 9 december 2012

Ännu en islykta och blåbärsrisgirlang

Idag tog jag en iskaka ur formen som  hade fått röda pärlor i botten (dom hålls nere)

 

Nu i kväll så brinner den på vår trappa

Igår kväll gjorde jag den vanliga blåbärsrisgirlangen    längs med spiskransen , den är ju väldigt tålig och  skräpar ju inte  ,den brukar få vara kvar till Påsk

Bladen på kanten av spisen gjorde jag för många år sedan med gips och en schablon

en inspirationsbok som kom hem till mig i förra veckan  ,många kul idéer  ,ha en fin vecka alla som tittar i ,Annette .Välkomna på julklappsuppköp till min affär där finns små saker för en var !

2 kommentarer:

  1. Så vackert! Både lyktan och girlangen inspirerar till egna försök ;-) Mvh / maria

    SvaraRadera
  2. hej.. är in o tittar ..men nu ska jag skriva en rad å.. va fint du fick det på spiskransen..o blåbärris är bra! Jag har det i en kruka här inne å..och så en krans där ute.. Oj va dina kaklyktor blir fina!!! Jag sku så vill komm o se vad du har för vackert i din butik.. kanske jag kommer en vacker dag!

    SvaraRadera