fredag 20 april 2012

Mitt nya projekt i lappteknik

Jag köpte senaste numret av Lena patchwork där jag fick inspiration till detta arbete

Helbild

Även  hjärtan  som dom här kommer kanske under nålen

här har jag min början

snabbt blev det flera hjärtan ,

fick nog gräva i pensionär säcken som jag kallar den stora säck med bitar som jag tänker göra någonting åt då den där tiden kommer som jag kan göra vad jag vill

Det här tyget blir bård

Använder vliseofix att pressa fast hjärtbitarna

Ett snyggt band blir avslutning på bitarna o runt kanten  nu har jag också pressat fast vadd under

Bandet syr jag fast med 3 stegs siksak ........fortsättning följer.....

2 kommentarer:

  1. Oh så fint och så vackra kombinationer. Underbart att bli så inspirerad av en tidning. Lycka till
    Inger Tolwers

    SvaraRadera
  2. WOW, det var vakre hjerter. Jeg ELSKER å sy hjerter og bare digger det båndet du har rundt hjertet....Gleder meg til å se resten:-)

    SvaraRadera